Algemene Bepalingen

Artikel 1. Definities:

In dit reglement wordt verstaan onder:

  1. WorkMove gevestigd Rijnzathe 12, 3454 PV de Meern, ingeschreven bij Kamer van Koophandel onder nummer 87530465
  2. Klacht: iedere uiting van ongenoegen over een gedraging, handeling of nalaten door (een medewerker van) WorkMove
  3. Medewerker: een ieder die werkzaamheden verricht voor WorkMove, ongeacht of hij of zij in dienst is van WorkMove of ingehuurd.
  4. Ontvanger: de directie van WorkMove die de klacht in ontvangst neemt.
  5. Klager: diegene die een klacht indient.

Artikel 2. Klachtrecht:

  1. Een ieder heeft het recht om over de wijze waarop WorkMove zich in een bepaalde aangelegenheid jegens hem of een ander heeft gedragen een klacht in te dienen bij WorkMove
  2. Een gedraging van een medewerker, werkzaam onder verantwoordelijkheid van WorkMove, wordt aangemerkt als een gedraging van WorkMove.

Artikel 3. Behoorlijke behandeling:

WorkMove draagt zorg voor een behoorlijke behandeling van mondelinge en schriftelijke klachten over zijn gedragingen.

  1. Behandeling van klachten

Artikel 4. Indienen van een klacht

  1. De klager dient de klacht schriftelijk en ondertekend in bij de directie van WorkMove.
  2. Een klacht over de directie van WorkMove kan ingediend worden via [email protected]
  3. Van een mondeling ingediende klacht wordt terstond door de ontvanger een verslag gemaakt, dat door de klager voor akkoord wordt ondertekend en waarvan de klager een afschrift ontvangt.
  4. De klacht bevat tenminste:
    1. De naam en het adres van de klager
    2. De dagtekening
    3. Een omschrijving van de gedraging waartegen de klacht is gericht.
  5. Indien de klacht in een vreemde taal is opgesteld en een vertaling voor een goede behandeling van de klacht noodzakelijk is, dient de klager zorg te dragen voor een vertaling.
  6. WorkMove kan besluiten een schriftelijke klacht niet te behandelen indien de klacht niet aan het eerste, tweede of derde lid voldoet, mits de klager van de onvolkomenheid van de klacht op de hoogte is gebracht en de gelegenheid heeft gehad de klacht binnen twee weken na berichtgeving van de onvolkomenheid aan te vullen.
  7. Indien een klacht niet in behandeling wordt genomen, wordt de indiener van de klacht uiterlijk binnen vier weken na de ontvangstdatum hiervan op de hoogte gesteld.

Artikel 5. Interventie

  1. Zodra WorkMove naar tevredenheid van de klager aan diens klacht tegemoet is gekomen, vervalt de verplichting tot het verder toepassen van dit reglement voor de desbetreffende klacht.
  2. Aan de klager wordt op verzoek schriftelijk medegedeeld dat WorkMove ervan uitgaat dat de klacht naar tevredenheid is afgehandeld.
  3. Indien de klager niet tevreden blijkt over deze afhandeling van zijn klacht, zal deze alsnog volgens dit reglement worden behandeld.

Artikel 6. Ontvangstbevestiging

  1. WorkMove bevestigt de ontvangst van de klacht schriftelijk binnen 3 werkdagen.
  2. Bij de ontvangstbevestiging wordt vermeld:
    1. De afhandelingstermijn
    2. De verdere procedure
    3. De contactpersoon
    4. De mogelijkheid te worden gehoord of daarvan af te zien.
  3. WorkMove zendt een klacht die niet voor haar bestemd is zo spoedig mogelijk terug aan de klager.

Artikel 7. Onpartijdige klachtenbehandelaar.

  1. De behandeling van de klacht geschiedt door de directie van WorkMove tenzij:
    1. De directie zelf onderwerp is van de klacht
    2. De directie de behandeling niet kan of wenst uit te voeren.
  2. Indien lid 1 van toepassing is, wordt de behandeling van de klacht overgedragen aan een medewerker, die niet bij de gedraging waarop de klacht betrekking heeft, betrokken is geweest. Indien dit niet mogelijk is, zal een extern en onpartijdig adviseur worden aangesteld uit het netwerk van WorkMove.

Artikel 8. Niet verplicht in behandeling nemen.

  1. WorkMove is niet verplicht de klacht te behandelen indien zij betrekking heeft op een gedraging:
    1. Waarover reeds eerder een klacht is ingediend die met inachtneming van dit reglement is behandeld.
    2. Die langer dan 1 jaar vóór indiening van de klacht heeft plaatsgevonden.
    3. Die door het instellen van een procedure aan het oordeel van een rechterlijke instantie onderworpen is dan wel onderworpen is geweest.
    4. Zolang ter zake daarvan een opsporingsverzoek op bevel van de Officier van Justitie of een vervolging gaande is, dan wel indien de gedraging deel uitmaakt van de opsporing of vervolging van een strafbaar feit en ter zake van dat feit een opsporingsverzoek op bevel van de Officier van Justitie of een vervolging gaande is.
  2. Van het niet in behandeling nemen van de klacht wordt de klager zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen vier weken na ontvangst van de klacht schriftelijk in kennis gesteld.

Artikel 9. Toezendingsplicht beklaagde

Aan degene op wiens gedragingen de klacht betrekking heeft, wordt een afschrift van de klacht evenals van de daarbij meegezonden stukken gestuurd.

Artikel 10. Hoorplicht

  1. WorkMove stelt de klager en degene op wiens gedraging de klacht betrekking heeft in de gelegenheid te worden gehoord.
  2. Van het horen van de klager kan worden afgezien, indien de klager heeft verklaard geen gebruik te willen maken van het recht te worden gehoord.
  3. Van het horen wordt een verslag gemaakt.
  4. Aan de klager wordt op verzoek een afschrift van het verslag gestuurd.

Artikel 11. Afhandelingstermijn

  1. WorkMove handelt de klacht af binnen 6 weken na ontvangst. Mocht er zich een reden voordoen, die een afwikkeling van de klacht binnen deze termijn onmogelijk maakt, dan geldt lid twee van dit artikel.
  2. WorkMove kan de afhandeling voor ten hoogste vier weken verdagen. Van de verdaging wordt schriftelijk mededeling gedaan aan de klager en aan degene op wiens gedraging de klacht betrekking heeft.

Artikel 12. Afhandeling

  1. WorkMove stelt de klager schriftelijk en gemotiveerd in kennis van de bevindingen van het onderzoek naar de klacht alsmede van de eventuele conclusies die zij daaraan verbindt.
  2. Tegen een besluit inzake de behandeling van een klacht over een gedraging van WorkMove kan geen bezwaar of beroep worden ingesteld.
  3. Voor de UWV-kandidaten geldt dat wanneer de klager meent dat zijn of haar klacht niet naar behoren is afgehandeld de klager het recht heeft contact op te nemen met de contactpersoon van het UWV.
  4. Voor de overige kandidaten geldt dat wanneer de klager meent dat zijn of haar klacht niet naar behoren is afgehandeld de klager het recht heeft contact op te nemen met de opdrachtgever (de werkgever of de gemeente).

III. Overige bepalingen

Artikel 13. Verantwoordingsinformatie

WorkMove draagt zorg voor registratie van de bij haar ingediende klachten.

Artikel 14. Overgangsbepalingen

  1. Een klacht die na de datum van inwerkingtreding van dit reglement is ingediend, wordt, ook als de gedraging waarop zij betrekking heeft daarvoor heeft plaatsgevonden, met inachtneming van dit reglement behandeld.
  2. Een klacht die vóór de datum van inwerkingtreding van dit reglement is ingediend, wordt, voor zover mogelijk, met inachtneming van dit reglement behandeld.

Artikel 15. Citeertitel, inwerkingtreding

  1. Dit reglement is op 1 oktober 2022 opgesteld.